Sunday, December 29, 2013

Kenduri kahwin is favorable

Kenduri kahwin is the most favorable among orang Melayu.Asal ada jemputan je kita mesti nak memenuhi sebab firstly yang bermain dalam fikiran kita is wawwweeee dapat makan free...bestnye dapat makan nasik minyak..bestnye ayam goreng..bestnye dageng dendeng..!! Weehuuu..
Tak weehuuuu kah kita bila kita terfikir yang semua makanan tu akan jadi darah daging kita ...tak weehuu kah kita bila kita terfikir bahawa makanan2 itu bisa memblock saluran darah kita??
Itz too oily my friend lady!!! Janganla makan macam there's no tomorrow. Mari la kita balik kepada Quran dan Sunnah.bersederhana tu lebih baik daripada berlebih-lebihan.sememangnya kalau terlebih makan bawak penyakit, terlebih sudah membawa padah..ha gitu..
Ternukil nya post ini adalah terpanggilnya saya untuk menyeru masyarakat Malaysia yang rata-rata terdiri daripada orang Islam untuk bersederhana makan apabila menghadiri kenduri kahwin.nasi segenggam is the best bak kata pakar nutrisi dan senaman negara yang terkenal iaitu Kevin Zahri.
Saya concern dengan kesihatan sejagat bukan bermakna saya busy body dan sibuk serta poyo nak jaga tepi kain orang.aha..
SEKIAN. Dengan izin Allah saya menukil lagi di blog yang tidal seberapa ada peminat ni.
Wallahualam.

No comments:

Post a Comment